Sudah lama tak sambung cerita ini. Musti dah lupa kan? OK, kita sambung ye.

Actually selepas dah sudah main poker suma tu, some of my friends and I plan to go back straight away ke bilik utk sambung 'texas hold em' poker pulak since keadaan kat tmpt tu mcm dah tak terkawal. This is actually the first time i witnessing Irish partying. Teruk gile, suma dia campak2. abes makanan suma pun kena campak. mcm yg duk tgk dalam movie tu la, main baling2, calit2 sama2 diorng. Tp alhamdulillah, they didn't really kacau org2 sekeliliing coz maybe too busy to realize whats happening around them. Dalam diorng duk calit2 suma tu, i noticed that ada one Chinese tgh lepak2 perhatikan diorng. He is also a Malaysian so I decided join him n we have some chatting about whats happening kat situ. He told me that it was considered kind of normal coz the amount of beer yg bdk2 ni bawak ke sana x bnyk. Luckily kat tempat tu xdak jual. he told me that usually akan jd lebih teruk if more beer taken by these irish student waktu party.

Hmm...pengajaran yg penting kat sini adalah arak sememangnya merosakkan minda, sbb tu la diharamkan. Akhlak trus hancur kalau dah smpi mabuk2. Nauzubillah. Sesungguhnya Islam itu syumul... :)

Where am i? :D

Back to the story, lepas sembang kejap ngan mamat cina tu, aku trus turun bawah dan main ping pong. haha, kehebatan yang tak seberapa ni telah aku tonjolkan setelah lawan2 suma lg x pndi dari aku. hehe. Kesian Malik dan Tristan :D. Mlm tu mmg letih gila dan balik tu, trus tidor selepas main poker satu 2 round lg. haha.

Keesokan harinya sebelum balik tu, we had another round of sailing and this time, we were allowed to go on our own sbb angin dah tak kuat mcm semalam. So, apa lagi, aku pun menggunakan kesempatan ni untuk sail berdua-duangan dengan si Malik yg juga beginner. Lepas dah habes satu round, aku join Arip plak, belayar lagi...haha. best gle. tp agak sejuk la, kaki tu mmg pucat...

Yang paling lucu skali adalah waktu sail sama Arip. Sebelum sail tu, aku dah buka baju terapung tu sbb ada org mintak nak pinjam. dengan baik hati dan machonya sebagai seorang lelaki, aku pun bagi la sbb yang mintak tu perempaun :p. Tak lama lepas tu, trus je aku ngan Arip belayar. Bila dah sampai kat tengah2 tasik, baru la sedar xdak life jacket tu!!! MasyaAllah...panik gile ah time tu, trus je patah balik sbb kalau bot tu terbalik masa tu, mmg trus lemas la aku sbb baju sejuk yang aku guna tu tebal gile dan serap air. hmm...nasib baik sedar awal! Lepas dah amik baju keselamatan tu, skali lagi aku ngan Arip belayar, tapi masalah lain plak timbul kali ni.


Arip dan Aku

Kitorang tak dapat nak halakan bot sailing tu ke jeti...haha. malu gle!!! terpaksa la pulak mintak tolong bot tunda tu tarik. haha. Lagipun sebab masa dah tak mengizinkan, so kitorang pun malas la nak cuba2 lagi untuk betulkan keadaan...so last skali balik dengan ditunda oleh motorbot... :D
apapun, this is my first experience of sailing. so bnyk la bnda baru yang telah dipelajari...haha. MOga sempat lagi join this trip next year... :D

...Habes cerita...