Waktu kejadian: 10.45am
Tempat kejadian: atas katil bilik no 5


Aku dikejutkan pagi ni dgn kawan aku dari bilik sebelah yang br saja lepas tgk result dia. Aku yg tgh tido lg ni terkejut jaga bila dia cakap yg dia fail CC. (Clinical Competencies) . Lepas dah satu hari menunggu, akhirnya keluaq jugak result exam yang sepatutnya keluaq semalam.

Bayangkanlah, 1st thing in the morning yang korang dengar adalah exam result dah keluaq! dah la dengar ada fail plak tu. What the heck! MasyaAllah, berdebar sungguh hati ni. Tak sempat turun dari katil lg untuk bersihkan diri dah tau yg result dah kuar. Dengan laptop yang hanya kat sebelah saja, aku pun check la result. Alhamdulillah, aku lulus. Sekadar lulus saja, xdak yang betul2 elok sangat pun. Tp syukur sungguh sebab ada yang memang aku bajet sebelum ni akan kena repeat paper. Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar! Syukur sungguh2!!


Kawan aku yang tadi ni pun lulus jugak semua. Sebab first time dapat result CC, so dia pun tak pasti nak interpret camna, so dia ingat dia fail sbb dapat P+/P (aku pun sama ja). Tapi rupanya yg tu takdak apa2pun. Mngkn bkn the best gred sbb ada yang dapat P+ only. Just tgk kat depan skali tu, kalau ada PASS, Alhamdulillah.



So now, officially aku dah abes 1st year Med School RCSI. Lepas summer ni, aku akan masuk JC3 (Junior Cycle 3) n jadik 2nd year student. Aku gak akan dapat rum8 baru (dia pun lulus gak) sebab akan pindah ke rumah 'baru'. Semoga aku akan dapat semangat baru dan tidak lagi lagha dengan game2 ni. :D

Terima kasih yang tak terhingga diucapkan kepada semua yang telah banyak berdoa untuk kami semua. Semoga kita teruskan usaha mencapai kejayaan di tanah asing ini. Tahniah jugak buat kawan-kawan lain yang berjaya dengan result yang lebih gempak...

Wassalam.

Yang Ikhlas,

Muaz Adam Mohd Nabil


ps: Sem depan pastinya datang dengan lebih cabaran memandangkan 1st year pun dah mcm hampes kn? :p