Sedar tak sedar, dah hampir setahun aku dalam tahun 4 di RCSI ni.
Harini aku memulakan satu rotation baru dan terakhir untuk tahun ni.
Rasa macam baru beberapa bulan lepas saja aku buat general practice. Rotation pertama tahun ni untuk aku.

So, ramai orang cakap this is the most demanding of all rotation. Pack schedule plus sooooo many stuff to read and many are new untuk aku sebab ObGyn is considered one of the specialty dalam medicine. Rasanya ada hampir 40 quizzes dan 14 cases untuk dihabiskan. Paling banyak setakat ini.

Satu minggu nanti akan ada labour ward untuk belajar dan menyaksikan sendiri kesusahan wanita melahirkan bayi. Lepas tu, satu minggu nanti aku akan ke Kilkenny, bagi peripheral rotation. Lain-lain masa, kami semua diharapkan agar menjadi seperti intern untuk membantu dan belajar sendiri (first hand) dari team-team di hospital dan juga dari nota-nota. oh, nanti ada juga surgery dan kena revise balik anatomy. [-.-']

Jadi, harap korang semua doakan aku. Lagi 6 minggu, ada exam dan selang 2 hari kemudian, bermulalah peperiksaan akhir untuk tahun 4 ni! Semoga Allah membantu aku dan rakan-rakan dalam menjalani rotation ini dan juga peperiksaan yang menanti kami.

The books that i will probably never finish reading them

Rabbish rahli sadri wa yas-sir li amri wahloul uqdatam mil-lisaani yafqahu qawli
رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي وَاحْلُلْ عُقْدَةًمِّن لِّسَانِي يَفْقَهُوا قَوْلِي
[25-28: طه]